Yoga

Yoga finns för alla - Det gäller bara att hitta den form som du behöver.

Jag erbjuder några olika typer av pass från den mest lugna restorative yogan och yinyoga till lite mer rörliga dynamiska pass.

Nedan finner du schema för hösten.

Du kanske behöver olika former av yoga därför kan du boka de pass du vill från vecka till vecka.

---------------------------------------------------------------------

Nyhet!

Boka ett enskilt pass där vi gör ett program som passar just dig som du sedan kan ta med hem och träna vidare på. 

Maila mig för mer info/bokning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schema för hösten 2018 start 1/8

Onsdagar 16.45-17.45 Yinyoga / restorative vecka 31-40

Onsdagar 17.15-18.15 Lugn yoga o meditation vecka 31-40

Söndagar 18.30-19.30 Yoga fortsättningsgrupp vecka 36-40

Det kommer att dyka upp fler pass under terminens gång, fristående klasser eller workshops.

 

Hösttermin 2018

10-kort  1 500kr

5-kort  800kr

Drop-in pass 170 kr (swischa på plats)


Yoga är vetenskap - Ingen religion

Den formen av yoga som jag utövar kallas ISHTA.

ISHTA står för " Integrated Science of Hatha, Tantra and Ayurveda" vilket betyder att vi tar hänsyn till individens behov och skapar bästa möjliga välbefinnande.

Hatha relaterar till den fysiska kroppen aktivitet och avslappning. När vi praktiserar en serie av rörelser (asanas) och andningstekniker (pranayama) så låter vi energin flöda fritt i kroppen och vi börjar känna att kroppen kommer i balans igen.

Tantra kommer från ordet tanoti (expansion) and trayati (frigörelse). I ISHTA, står tantra för människan och universum som en helhet (som en droppe vatten i havet), och möjligheten att frigöra och expandera våra sinnen att känna samhörighet med hela universum. Vi utövar tantra genom att använda andnings- och meditationstekniker som expanderar vårt medvetande och gör oss medvetna om mer subtila aspekter i oss själva.

Ayurveda är vetenskap om livet och vad som får oss att må bra och inte att förstå att vi har olika konstitution och mår bra av olika saker när det gäller aktivitet, träning, sömn och kost. Förstå vad som gör oss sjuka och framförallt vad som får oss att bli friska och välmående.

Ur ett västerländskt synsätt balanserar vi vårt hormonella- och nervsystem. Genom att ”måbrahormon” frigörs vid avslappningen som kommer i yogan och vidare får vårt nervsystem att inte vara i stridsberedskap (sympatiska nervsystemet) utan i viloläge (parasympatiska).

 

I en yogaklass gör vi övningar som stretchar, stärker, balanserar och frigör vår fysiska kropp, andningsövningar för att stilla sinnet och meditation för att expandera vårt medvetande. Allt detta gör att vi känner oss mer avslappnade, fokuserade och närvarande.